خانه تماس با ما مقالات

بهترین بخاری هیزمی با معرفی انواع مدل‌ها در سال ۱۴۰۳

بررسی و راهنمای خرید بهترین بخاری هیزمی ایرانی و خارجی ( 2024 )

 

قبل از بخاری‌های برقی و گازی که الان در سطح بازار تنوع زیادی دارند و استفاده می‌گردد، بخاری‌های هیزمی و چوبی به صورت معمول مورد استفاده قرار میگرفت. الان نیز با پیشرفته‌تر شدن بخاری‌های هیزمی، خیلی از خانواده‌ها برای مصارف مختلف از بخاری هیزمی استفاده می‌کنند. اما انوع مختلف این بخاری هیزمی‌ها و همچنین ویژگی‌های متنوعی که دارند، کار را برای انتخاب بهترین بخاری هیزمی که هم از لحاظ کیفیت و عملکرد مناسب باشد و هم از لحاظ قیمت، به صرفه باشد، نیازمند وقت و اطلاعات کافی و زیادی است. از همین رو ما در بست رویو بهترین بخاری هیزمی موجود در بازار را با صفحه بررسی تخصصی و همچنین قیمت به روز شده آنها را گرد هم آورده‌ایم تا شما با مقایسه کیفیت و قیمت آنها، بهترین بخاری هیزمی را انتخاب نمایید. 

 

⭐️ معرفی بهترین بخاری هیزمی موجود در بازار (بررسی بهترین برندها)

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
بخاری هیزمی چدنی سام کمپینگ
بخاری هیزمی چدنی سام کمپینگ

2
بخاری هیزمی مشهد ظهور
بخاری هیزمی مشهد ظهور

3
بخاری هیزمی روسی مدل سهند
بخاری هیزمی روسی مدل سهند

4
بخاری هیزمی گروه توحیدی مدل کلاسیک چدنی
بخاری هیزمی گروه توحیدی مدل کلاسیک چدنی

5
بخاری هیزمی مدل سناتور (مسافرتی)
بخاری هیزمی مدل سناتور (مسافرتی)

6
بخاری هیزمی روسی مدل پارسا
بخاری هیزمی روسی مدل پارسا

7
بخاری هیزمی چدنی مدل کلاسیک
بخاری هیزمی چدنی مدل کلاسیک

8
بخاری هیزمی روسی مدل اطلس
بخاری هیزمی روسی مدل اطلس

9
بخاری هیزمی مدل البرز
بخاری هیزمی مدل البرز

10
بخاری هیزمی مدل کوچک مسافرتی
بخاری هیزمی مدل کوچک مسافرتی

بهترین ها

1

بخاری هیزمی چدنی سام کمپینگ

3

بخاری هیزمی روسی مدل سهند

4

بخاری هیزمی گروه توحیدی مدل کلاسیک چدنی

5

بخاری هیزمی مدل سناتور (مسافرتی)

6

بخاری هیزمی روسی مدل پارسا

7

بخاری هیزمی چدنی مدل کلاسیک

8

بخاری هیزمی روسی مدل اطلس

10

بخاری هیزمی مدل کوچک مسافرتی


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

 

بررسی و راهنمایی تخصصی بخاری هیزمی و بخاری هیزم سوز سال 2021

 
 

 بررسی بهترین بخاری هیزمی

 

یکی از مهمترین وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان بخاری می باشد. تا با گرم کردن محیط، خانه ما را گرم تر نگه دارد و یک مححیط گرم و صمیمی ایجاد نمایید. همانطور که درجریان هستید وسایل گرمایشی در مدل های مختلفی تولید و عرضه می گردد.و هر کدام برای استفاده از محیط و فضای مناسب قابل استفاده هستند.که براساس نیاز و فضایی که در نظر گرفته میشود. نوع بخاری مورد نظر انتخاب می گردد.

 

 

 

✅ بخاری هیزمی چیست؟

 

یکی از وسایل گرمایشی با طراحی متفاوت و خاص بخاری هیزمی می باشد. بدنه آن از چدن یا فلز می باشد.  و انرژی مصرفی آن از چوب ، هیزم و شاخ و برگ درختان می باشد. بدنه بخاری های هیزمی چون از چدن و فلزاست بدنه مقاومی در برار حرارت دارند. دارای طراحی زیبایی هستند و برای زیبا کردن محیط هایی مانند: خانه های ویلایی ،کلبه جنگلی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 بخاری هیزمی چه استفاده های دارد؟

 

همانطور که در جریان هستید بخاری هیزمی مانند دیگر بخاری برای گرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان نمونه می توان گفت برای گرم کردن یک خانه ویلایی ،کلبه، کابین، رستوران، خانه زیبا کوچک و… از بخاری هیزمی یا بخاری هیزم سوز استفاده کرد. برای کسانی که عاشق سفر هستند می توان از بخاری هیزمی مسافرتی یا بخاری هیزمی تاشو استفاده کرد که به راحتی قابل حمل کردن می باشند.

 

 

 

✅ بهترین بخاری هیزمی چه مزایا و معایبی دارا می باشد؟

 

جز وسیله های گرمایشی با بازدهی بالا و هزینه مناسب می باشد بخاری هیزمی ، چون سوخت آن هزینه زیادی را به شما وارد نمی کند. و به آسانی در دسترس شما است و می توانید پیدا کنید. اگر سوخت آن تمام گردد شما باید سوخت آن را پیدا کنید و بخاری را پر از هیزم و چوب و.. کنید تا از گرمای آن لذت ببرید. در صورت نبود هیزم مورد نیاز بخاری هیزمی یا بخاری هیزم سوز شما خاموش می گردد. شما باید هیزم مورد نیاز را داشته باشد که به مشکل مواجه نشوید. برای اینکه گرمای همیشگی را در محیط خود حس کنید. پول سوخت بخاری هیزمی زیاد نمی باشد و شما می توانید آن را به صورت کاملا رایگان و ارزان در اختیار خود داشته و ازبرگ و هیزم و چوب که داخل طبیعت و جنگل یا حیاط خانه خود دارید استفاده نمایید. به همین دلیل می توان به این دسته از بخاری های بخاری هیزمی ارزان گفته می شود.
بخاری هیزمی ارزان است و  بسیار مناسب تر از سایر بخاری هاست وگرمای زیادی تولید می شود . بخاری هیزمی سنتی یا بخاری هیزمی ارزان در طرح های مختلف و متنوعی تولید می گردد و خانه شما را زیباتر وشیک تر می کند شما می توانید از بخاری هیزمی مسافرتی یا بخاری هیزمی تاشو در هرجایی که می خواهید وسط جنگل در کلبه ها و... از آن استفاده نمایید  و احتیاجی به برق حتی گاز نخواهید داشت و با مصرف چوب وهیزم گرما را برای محیط خود داشته باشید. نصب به بخاری های دیگه بخاری هیزمی ارزان تر و مناسب تر است و هزینه های شما را پایین می آورد.
 
 
 
 
 
در نظر داشته باشید که  دود بخاری هیزمی سنتی که از سوختن هیزم و چوب، برای خانه های کوچک که گردش هوا وجود ندارد ایجاد خصر می کند. پس بخاری هیزمی یا بخاری هیزم سوز را برای محیط های استفاده گردد. که گردش هوا مناسبی دارد و ایجاد خطر نمی کند . معمولا بخاری هیزمی ارزان قیمت در نبود دودکش کار می کند و به همین دلیل ایجاد پخش دود در مکان های سربسته تصویه نمی شود. در هنگام خرید در مورد  بخاری هیزمی مسافرتی یا بخاری هیزمی کمپینگ توجه لازم را داشته باشید که براساس استانداردها تهیه گردد. تا دچار خطر نشوید و به خاطر ایجاد گاز مونوکسیدکربن دچار خفگی یا گاز گرفتگی نگردید. شما  می توانید اعلام هشدار برای گاز مونوکسید کربن روی بخاری هیزمی خود قرار دهید. با اینکه به بررسی مزایایی که بخاری هیزمی دارا می باشد ، آلودگی که هوا در اثر سوزاندن چوب بیشتر از سوخت گاز می باشد در نتیجه بخاری هیزمی، هوا را آلوده تر و دود بیشتری ایجاد می نمایید.
 

 

 

 

 

✅ بررسی بهترین بخاری هیزمی چدنی

 

یکی از پر طرفدارترین ، بخاری هیزمی چدنی می باشد در بخار های هیزمی چدنی که دارای طراحی و ظاهری شیک و با کارای مناسب می باشد . بخاری هیزمی چدنی با طرح های مختلف مثل طرح شومینه تولید می گردد. و دارای طرحی زیبا و جذاب است وهیچ گونه پخش دود در محیط را دارا نمی باشد. طراحی جنس بخاری هیزمی چدنی از، نوع چدن دوجداره تشکیل شده است و مثل بخاری گازی، نمای جلو آن از شیشه تشکیل شده است نحوه ی سوختن چوب و هیزم را در داخل آن مشاهده نمود. بخاری هیزمی چدنی شیشه آن  از جنس سکوریت مقاومت حرارتی می باشد. و شما می توانید از دوکش برای خارج نمودن  دود از فضای محیط خانه به بیرون از آن استفده نمایید. بخاری هیزمی چدنی، به وسیله چوب، ، ذغال ، هیزم، سوخت کربنی و… عمل می کند و فضای شما را گرم نگه می دارد. عمل کرد مناسبی دارد و محیط را  لذت بخش تر می کند. بخاری هیزمی چدنی نسبت به بخاری های دیگر وزن سنگین تر دارد. در طراحی بخاری هیزمی چدنی سعی شده که دارای مقاومت بالا نسبت به سایر بخاری ها داشته باشد.

 

✅ بخاری هیزمی و نکاتی که قبل از استفاده باید رعایت کرد

 

رنگ بدنه بخاری هیزمی در برابر حرارت های وارد شده مقاوم می باشد . چربی فلزات و مواد رنگی زمانی که می سوزند بوی بد و دود از خود تولید می کنند پس توصیه می شود.  قبل از نصب بخاری هیزمی ، بخاری را روشن و در فضای باز قرار داده ، بوی بد و دود آن در فضای باز از آن خارج گردد وفضای شما را پر از دود نکند..

 

 

 

✅ لوله بخاری هیزمی

 

بخاری هیزمی دارای یک لوله بخاری و یک دودکش، که دود حاصل از سوختن هیزم را به خارج از خانه هدایت می کند. لوله بخاری خود با دقت چک کنید. در طول مسیر لوله بخاری شما سرد بود احتمال اینکه دودکش شما یا لوله بخاری مسدود گردیده باشد و جود دارد و دود و گاز مونوکسید کربن از محیط خانه خارج نمی شود و ممکن است دچار گازگرفتگی گردید . در نصب لوله بخاری هیزمی آن را  یک نیم متر بالاتر از پشت بام و یا جان پناه قرار دهید و از دودکشی که کلاهک آن  به شکل Hاستفاده شود.

 

 

 

✅ راهنمایی چیدن هیزم در بخاری هیزمی

 

چیدن هیزم در بخاری هیزمی سنتی در این نوع سوخت بخاری دارای اهمیت بسیار است . بهتر شکل قرار گیری هیزم ها به شکل مخروطی چیده شوند اول از هیزم هایی که خشک و نازک می باشد استفاده گردد که سریع تر روشن و شعله ور می گردند. سعی کنید در بخار های هیزمی از نفت و.. برای روشن کردن بخاری خود استفاده نکنید . سوخت بخاری و هیزم را در آخر بخاری هیزمی خود قرار دهید ودر قسمت جلو بخاری قرار ندهید. به این شکل از ورود دود به داخل محیطی که زندگی می کنید جلوگیری شود واینگونه شیشه بخاری هیزمی شما داغ نمی شود. سعی کنید محفظه بخاری هیزمی را پر از هیزم و چوب و.. پر نشود . بخاری پر از دود و سیاه نگردد تا زیبایی خود را از دست ندهد.

 

 

 

 

✅ نحوی مراقبت از شیشه بخاری هیزمی

 

همانگونه که در جریان در بخاری هیزمی یا بخاری هیزم سوز در جلوی بخاری شیشه قرار دارد که نمای زیبایی به بخاری شما میدهد این طرح شیشه در بخاری هیزمی مسافرتی دیده نمی شود ولی در بخاری هیزمی که درمحیط های خانه و..که دارای سقف هست نمای شیشه ای دیده می شود برای مراقبت از شیشه جلوی بخاری هیزمی توصیه می شود که بر روی آن آب نریزید چون این امر باعث شکستن شیشه بخاری می گردد.

 

✅  بررسی بخاری هیزمی تاشو یا بخاری کمپینگ

از بخاری هیزمی تاشو در فضا های بسته مانند کلبه های جنگلی وچادر استفاده می گردد. طراحی بخاری هیزمی تاشو یا بخاری هیزمی کمپینگ به دلیل اینکه نیاز به سوخت های الکلی و گازی ندارد بهترین وسیله برای گرمایش و آشپزی در مناطق دور و فضا های کمپینگ می باشد. و همین موضوع باعث شده که میان طبیعت گردان و آفرود گردان مورد توجه قرار گیرد. بخاری هیزمی مسافرتی قابلیت جمع شدن و حمل آسان را دارا می باشد.
 
 
 
 
 

✅ بررسی بخاری هیزمی فردار

 باتوجه به اینکه بخاری هیزمی فردار دارای طرحی ساده و زیبا می باشد . وسعی می گردد بدنه آن از چدن باشد که در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشد. که در آشپزی شما کمک چندانی داشته باشد.در بخاری هیزمی فردار دارای 2 محفظه می باشد معمولا جایگاه اول برای سوختن هیزم و گرما به محیط می باشد و جایگاه دوم که در بالا جایگاه اول می باشد برای آشپزی در نظر گرفته می شود .به دلیل جنس بخاری هیزمی فردار از چدن هست حرارت را به صورت مساوی در محفظه فر می چرخاند و باعث آشپزی بهتر برای شما می گردد.
 
 
 
 

سوالات متداول بهترین بخاری هیزمی با معرفی انواع مدل‌ها در سال ۱۴۰۳

فروش ویژه