خانه تماس با ما مقالات

عامل هفتم: باتری

فروش ویژه

عامل هفتم: باتری

میزان رضایت کاربر :

عامل هفتم: باتری

باتری گوشی های موبایل از نوع لیتیوم یونی است. باتری های لیتیوم یونی در حال حاضر بهترین باتری های شارژ شدنی هستند که می‌توان از آن ها در گجت های هوشمندی همچون گوشی استفاده کرد. متاسفانه عوامل متعددی سبب شده‌اند تا طی دوره های اخیر توان شارژدهی باتری گوشی های موبایل روز به روز کمتر از گذشته شود. بزرگ شدن صفحه نمایش، افزایش وضوح تصویر نمایشگر، افزایش تعداد هسته‌های پردازنده، باریک‌تر شدن بدنه گوشی و عدم وجود فضای کافی برای تجهیز آن به باتری بزرگ و غیره همگی از عواملی هستند که منجر به کاهش توان شارژدهی باتری گوشی های موبایل می‌شوند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود در آینده شارژدهی گوشی های موبایل به معضلی برای این گجت ها تبدیل گردد، مرگ اینکه تکنولوژی نوینی معرفی شود و این معضل را از بین ببرد.

گوشی های موبایل در مجموع از نظر باتری دو دسته اصلی دارند. برخی از گوشی های از باتری جداشدنی بهره‌مند بوده و برخی دیگر باتری جدانشدنی دارند. البته جدانشدنی بودن باتری به آن معنا نیست که به هیچ وجه قادر به جداسازی و تعویض باتری گوشی نخواهید بود، بلکه این امر فقط نشان می‌دهد که بدنه گوشی یکپارچه طراحی شده و کاربر معمولی به راحتی نمی‌تواند با جداسازی درب پشت گوشی به باتری آن دسترسی یابد و اگر قصد تعویض باتری را داشته باشد باید به تعمیرکار موبایل مراجعه کند. اغلب گوشی های مدرن امروزی از بدنه‌ای یکپارچه و طبیعتا باتری جدانشدنی بهره‌مند هستند.

راهنمای خرید گوشی : مهمترین نکات برای خرید بهترین گوشی موبایل

عوامل متعددی روی کیفیت شارژدهی باتری گوشی های موبایل تاثیر مستقیم می‌گذارند، به همین دلیل نمی‌توان گفت که ظرفیت باتری یک گوشی قطعا نشان دهنده کیفیت شارژدهی آن است! عواملی همچون اندازه صفحه نمایش و تکنولوژی که در آن بکار رفته است، وضوح تصویر نمایشگر، مقدار بهینه بودن پردازنده ها و تراشه گوشی و غیره برخی از این عوامل هستند. در خیلی از موارد دیده شده که گوشی مجهز به باتری با ظرفیت بیشتر در عمل زودتر از گوشی شارژ خالی می‌کند که باتری با ظرفیت کمتر دارد. پس اگرچه ظرفیت باتری گوشی یکی از عوامل نشان دهنده قدرت شارژدهی آن محسوب می‌شود اما نمی‌تواند مطلقا معیاری برای مقایسه کیفیت شارژدهی دو گوشی یا سنجش آن باشد.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که در مورد باتری گوشی های موبایل اغلب نادیده گرفته می‌شود مسئله سرعت شارژ مجدد آن است. بسیاری از گوشی های مدرن از تکنولوژی "شارژ سریع" پشتیبانی می‌کنند و این امر سبب می‌شود تا باتری آن ها ظرف مدت زمان کوتاه‌تری شارژ گردد. توصیه می‌کنیم برای انتخاب و خرید بهترین گوشی موبایل به ویژه در شرایطی که یک گوشی رده بالا خریداری می‌کنید به این مسئله دقت نمایید. ضمنا پشتیبانی از شارژ بیسیم هم می‌تواند یکی دیگر از قابلیت های خوب باتری گوشی باشد.

 

فروش ویژه

فروش ویژه

نظرات مشتری

توضیحات جامع و کاملی بود. خیلی ممنون از شما

سلام راهنماییتون عالی بود

ممنون از مطلب مفیدتون

عالی بود، ممنون از سایت خوبتون

ممنون از مطالب خوبتان

با سلام مطالب سایت هر فصل بروز می شود.

سلام بسیار بهره بردم خیلی ممنون

با سلام.مطالب بسیار مفید و دقیق بود تمام نکات مهم خرید بیان شده با تشکر فراوان

با سلام ، ممنون از آموزش خوبتون

بسیار سایت مفید و خوبی دارید، ممنون از زحماتتون

فروش ویژه