خانه تماس با ما مقالات

فروش ویژه

فواید ورزش برای سنین پیری+ تاثیر بر زندگی سالم و رضایت بخش

فواید ورزش برای سنین پیری و تاثیر بر زندگی سالم و رضایت بخش

 

 

بیاید تا در کنار هم قدم به قدم پیش برویم، این یکی از درمان های معجزه آسایی است که ما مدت هاست منتظر آن هستیم. این روش درمان خطر ابتلا به بیماری های بسیار مهم و جدی از جمله بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 و همچنین سرطان را کاهش می دهد و نیز مرگ های زود رس را تا حدود 30 درصد کاهش می دهد. این روش کاملا رایگان بوده و بسیار آسان است. اثرات فوری داشته و برای دریافت این نوع از درمان نیازی به پزشک عمومی نیست.

 

 

 

 

 

دستورالعمل های فعالیت بدنی را برای موارد زیر بررسی کنید:

  • کودکان (زیر 5 سال)
  • کودکان و نوجوانان (5 تا 18 سال)
  • ورزش (بزرگسالان 19 تا 64 سال)
  • افراد مسن (65 سال و بالاتر)

ورزش درمانی معجزه آسایی است که همیشه داشته ایم، اما برای مدت طولانی از مصرف دوز توصیه شده خود غفلت کرده ایم. سلامتی ما اکنون در نتیجه آسیب دیده است.

 

این روغن مار نیست. هر چه سن شما بالاتر باشد، شواهد علمی قوی وجود دارد که فعال بودن جسمی می تواند به شما کمک کند تا زندگی سالم تر و شادتری داشته باشید.

 

افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، خطر کمتری برای ابتلا به بسیاری از بیماری های طولانی مدت مانند بیماری قلبی، دیابت نوع ۲، سکته مغزی و برخی سرطان ها دارند.

 

تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی همچنین می تواند عزت نفس، خلق و خو، کیفیت خواب و انرژی را افزایش دهد و همچنین خطر استرس، افسردگی بالینی، زوال عقل و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

 

 

مزیت های سلامتی

 

باتوجه به شواهد موجود، بدیهی به نظر می رسد که همه ما باید از نظر فیزیکی فعال باشیم.اگر می خواهید در سنین پیری زندگی سالم و رضایت بخشی داشته باشید، ضروری است.

 

از نظر پزشکی ثابت شده است که افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند، خطر کمتری دارند:

  • بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی
  • دیابت نوع 2
  • سرطان روده
  • سرطان سینه در زنان
  • مرگ زودهنگام
  • آرتروز
  • شکستگی لگن
  • سقوط (در میان افراد مسن)
  • افسردگی
  • زوال عقل

 

چه اهمیتی دارد؟

 

دستورالعمل ارشد فعالیت بدنی پزشکان بریتانیا، در GOV.UK، بیان می کند که بزرگسالان باید سعی کنند هر روز فعال باشند و هدف آن ها انجام حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در طول یک هفته، از طریق فعالیت های مختلف است.

 

برای اکثر مردم، سادهترین راه برای حرکت این است که فعالیت را بخشی از زندگی روزمره قرار دهند، مانند پیادهروی برای سلامتی یا دوچرخهسواری به جای استفاده از ماشین برای رفتوآمد. با این حال، هر چه بیشتر انجام دهید، بهتر است و شرکت در فعالیت هایی مانند ورزش و ورزش، شما را حتی سالم تر می کند.

 

برای اینکه هر نوع فعالیتی به نفع سلامتی شما باشد، باید به اندازه کافی سریع باشید تا ضربان قلب خود را بالا ببرید، سریع تر نفس بکشید و احساس گرمی کنید. این سطح از تلاش، فعالیت با شدت متوسط نامیده می شود. اگر با شدت متوسط کار می کنید، هنوز باید بتوانید صحبت کنید اما قادر به خواندن کلمات یک آهنگ نخواهید بود.

 

فعالیتی که در آن شما باید حتی سختتر کار کنید، فعالیت با شدت شدید نامیده میشود. شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت شدید می تواند مزایای سلامتی را بیش از فعالیت متوسط داشته باشد. میتوانید تشخیص دهید که چه زمانی فعالیت شدید است، زیرا به سختی و سریع نفس میکشید و ضربان قلب شما کمی بالا رفته است. اگر در این سطح کار می کنید، نمی توانید بیش از چند کلمه بدون مکث برای نفس کشیدن بگویید.

 

 

 

 

 

یک مشکل مدرن

 

امروزه مردم کم تر فعال هستند، تا حدودی به این دلیل که تکنولوژی زندگی ما را آسان تر کرده است. ما ماشین می رانیم یا حمل و نقل عمومی می کنیم. ماشین ها لباس های ما را می شویند. ما خودمان را جلوی تلویزیون یا صفحه کامپیوتر سرگرم می کنیم. افراد کمتری کار دستی انجام می دهند، و بیشتر ما مشاغلی داریم که شامل تلاش فیزیکی کمی می شود. کار، کاره ای خانه، خرید و سایر فعالیت های ضروری به مراتب کم تر از نسل های قبلی است.

 

ما کمتر در اطراف حرکت می کنیم و انرژی کمتری نسبت به مردم مصرف می کنیم. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از بزرگسالان بیش از 7 ساعت در روز را در حال نشستن، سر کار، حمل و نقل یا اوقات فراغت خود می گذرانند. افراد بالای 65 سال هر روز 10 ساعت یا بیشتر را به صورت نشسته یا دراز کشیده می گذرانند که این افراد را به کم تحرک ترین گروه سنی تبدیل می کند.

 

 

سبک زندگی کم تحرک

 

می توان گفت که عبارت کم تحرکی در وزارت بهداشت و همچنین مراقبت های اجتماعی به عنوان " قاتل بی رحم" معرفی شده است. شواهدی وجود دارد که بیان کننده این موضوع است که رفتارهای کم تحرکی از جمله دراز کشیدن و نشستن های طولانی ، برای سلامتی افراد بسیار مضر و بد است. شما باید فعالیت های بدنی خود را بالا برده و نیز زمان نشستن خود و خانواده را نیز کاهش دهید.

 

نمونه های رایج رفتارهای بی تحرک شامل تماشای تلویزیون، استفاده از کامپیوتر، استفاده از ماشین برای سفرهای کوتاه و نشستن برای خواندن، صحبت کردن یا گوش دادن به موسیقی است. تصور می شود که این نوع رفتار خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 و همچنین افزایش وزن و چاقی را افزایش می دهد.

 

به طور کلی، شما می توانید به هدف فعالیت هفتگی خود برسید اما اگر بقیه زمان را به نشستن یا دراز کشیدن اختصاص دهید، باز هم در معرض خطر بیماری هستید.

 

 

از دیگر مزیت های ورزش میتوان به موارد زیر اشاه کرد:

  • باعث کنترل وزن میشود.
  • در تقویت عضلات موثر است.
  • در سلامت پوست نقش مهمی دارد.
  • به سلامت مغز و حافظه نیز کمک می کند.
  • سطح انرژی را در افراد بالا میبرد.

بعضی افراد نگرانی بیجایی نسبت به ورزش دارند. آن ها می گویند انجام ورزش و کاهش وزن باعث از دست رفتن چربی مفید در بعضی نقاط بدن می شود. ورزش چربی ناحیه ای را کم نمی کند به عنوان مثال نمی توانید فقط چربی شکم یا پهلو ها را آب کنید. شما باید در وهله ی اول به فکر سلامتی خود باشید. برای اصلاح مواردی که دوستشان ندارید می توانید به بهترین دکتر پروتز سینه تهران و بهترین دکتر تزریق چربی در تهران مراجعه کنید.

 

تزریق چربی روشی کمتهاجمی است. در این روش چربی را با لیپوساکشن از سایر نقاط بدن استخراج می کنند.بدون درد و خونریزی است و دوام بیشتری نسب به ژل دارد. تنها نکته مهم این است که تزریق ژل یا چربی را زیر نظر بهترین دکتر پروتز سینه تهران و بهترین دکتر تزریق چربی در تهران انجام دهید.

 

 

 

نظرات مشتری

فروش ویژه

فروش ویژه

فروش ویژه