خانه تماس با ما مقالات

بهترین مارک کولر گازی کم مصرف ( ایرانی و خارجی ) بررسی و خرید

بررسی و راهنمای خرید بهترین کولرگازی ایرانی و خارجی 2022

عوامل زیادی در خرید کولر گازی مناسب موثر است و همچنین قیمت های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که باعث می شود گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشید. نگران نباشید در این نوشته قصد داریم تا با بررسی ویژگی های مهم مانند کارایی، توان سردسازی و قیمت و دیگر معیارهای تصمیم گیری برای خرید کولر گازی مناسب خانه به شما کمک کنیم. شما با خواندن این نوشته می توانید تصمیم مناسبی برای خرید کولر گازی منزل تان بگیرید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید و همچنین از هوای سرد و خنک خانه ی خود لذت ببرید. ما در بست رویو بهترین کولرگازی ها را صفحه بررسی تخصصی و قیمت به روز شده آنها را برایتان آورده ایم تا شما با مقایسه قیمت و کیفیت آنها، بهترین کولرگازی را انتخاب و خرید نمایید. 

 

معرفی بهترین مارک و برند کولر گازی در سال 2022 

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
کولر گازی هایر مدل HSU-28HNF03-R2-T1
کولر گازی هایر مدل HSU-28HNF03-R2-T1

2
کولر گازی گری مدل GWH12MB-k3nna4a cozy
کولر گازی گری مدل GWH12MB-k3nna4a cozy

3
کولر گازی ال جی مدل NA128SK1 12000
کولر گازی ال جی مدل NA128SK1 12000

4
کولر گازی سامسونگ مدل Boracay AR13MSFHE
کولر گازی سامسونگ مدل Boracay AR13MSFHE

5
کولر گازی مایدیا مدل Mission 24C3-K 24000
کولر گازی مایدیا مدل Mission 24C3-K 24000

6
کولر گازی هایسنس مدل HIH-09TG
کولر گازی هایسنس مدل HIH-09TG

7
کولر گازی دایکین مدل FTXB25C
کولر گازی دایکین مدل FTXB25C

8
کولر گازی جنرال مکس طرح لبخند مدل Gm-S12000
کولر گازی جنرال مکس طرح لبخند مدل Gm-S12000

بهترین ها

1

کولر گازی هایر مدل HSU-28HNF03-R2-T1

2

کولر گازی گری مدل GWH12MB-k3nna4a cozy

3

کولر گازی ال جی مدل NA128SK1 12000

4

کولر گازی سامسونگ مدل Boracay AR13MSFHE

5

کولر گازی مایدیا مدل Mission 24C3-K 24000

6

کولر گازی هایسنس مدل HIH-09TG

7

کولر گازی دایکین مدل FTXB25C

8

کولر گازی جنرال مکس طرح لبخند مدل Gm-S12000


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

بهترین کولر گازی در ایران ( بررسی و راهنمای خرید ) در سال ۲۰۲۲

عوامل زیادی در خرید کولر گازی مناسب موثر است و همچنین قیمت های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که باعث می شود گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشید. نگران نباشید در این نوشته قصد داریم تا با بررسی ویژگی های مهم مانند کارایی، توان سردسازی و قیمت و دیگر معیارهای تصمیم گیری برای خرید کولر گازی مناسب خانه به شما کمک کنیم.

شما با خواندن این نوشته می توانید تصمیم مناسبی برای خرید کولر گازی منزل تان بگیرید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید و همچنین از هوای سرد و خنک خانه ی خود لذت ببرید.

 

اگر شما در آب و هوای گرم و یا شرجی زندگی می کنید، اهمیت داشتن کولرگازی برای آسایش و راحتی و دمای مناسب هوای منزل خود بسیار واضح و روشن است. هرچند نسبت به هزینه ای که برای آن می پردازید بهتر است قبل از خرید بهترین کولر گازی از ویژگی ها و خصوصیات آن آگاه شوید تا انتخاب مناسبی برای راحتی بیشتر خود داشته باشید.

 

برآورد قیمت انواع کولر گازی

انواع برندهای کولرهای گازی چیزی حدود ۲ تا ۵ میلیون تومان در حال حاضر در بازار ایران به فروش می رسند که وابسته به مشخصات و ویژگی های آنها قیمت متفاوتی دارند. در این نوشته سعی می کنیم برای خرید کولر گازی بهترین انتخاب را از بین انواع کولر گازی نظیر کولر گازی جنرال، کولر گازی ال جی، کولر گازی گری برای شما در نظر بگیریم.

 

 

  • نکات پیش از خرید کولر گازی :

در انتهای سال و در فصل سرما به فکر خرید کولر گازی باشید

همانطور که می دانید اقتصاد و قیمت ها همیشه برمبنای عرضه و تقاضا تغییر می یابد و خرید کولرگازی در هوای تابستان به یکی از محصولات پرفروش تبدیل خواهد شد که در ازای چنین تقاضایی قیمت ها به صورت کلی چیزی حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومن در مدل های مختلف افزایش می یابد. نوسان قیمت ها را در بازار ملاحظه کنید، متوجه خواهید شد که خرید کولر گازی در انتهای زمستان و  قبل از عید زمان مناسبی خواهد بود تا با قیمت های بهتری خرید نمایید.

از توصیه و تجربیات دیگر خریداران کولر گازی استفاده کنید

با مطالعه بررسی ها و نظرات دیگر خریداران می توانید مقایسه ای بین مدل های مدنظر خود انتخاب کنید. همچنین از تجربه اطرافیان و دوستان خود در خرید کولر گازی مدل های مختلف در نظر بگیرید. از توصیه اطرافیان هم در انتخاب مدل مناسب بهره ببرید.

 

 

  • معیارهای انتخاب بهترین کولر گازی:

اندازه فضای خانه خود را در نظر بگیرید

در خرید کولر گازی مناسب شما باید اندازه فضایی که نیاز به خنک کردن دارد را بدانید. اگر توان کولرگازی شما بیش از اندازه باشد همیشه احساس سرما خواهید داشت و اگر توان کمتری داشته باشد هیچ گاه احساس دمای مطبوع و خنک را نخواهید داشت. کولرهای گازی قدرت خنک کنندگی متفاوتی در بازه ۵۰۰۰ تا ۴۰ هزار بی تی یو دارند.

 

توان خنک کنندگی و سردسازی (Btu) کولرهای گازی چیست ؟

توان مبرد یا سردسازی کولرهای گازی براساس معیار BTU برساعت (واحد بریتانیایی دما) نام دارد، تقسیم بندی می شوند. هرچه عدد BTU بزرگتر باشد توان سردسازی کولرگازی شما بیشتر خواهد بود.

به ازای هر مترمربع ۴۰۰ تا ۶۰۰ BTU در نظر بگیرید و اگر در طبقات فوقانی هستید به ازای هر متر مربع ۶۰۰ تا ۸۰۰ Btu محاسبه کنید و

  • اگر خانه آفتابگیر است ۱۰ درصد به محاسبات خود اضافه کنید

  • اگر خانه شما آفتابگیر نیست ۱۰ درصد از محاسبات کم کنید

  • اگر قرار هست کولرگازی در آشپزخانه قرار بگیرد ۱۰ درصد به محاسبات اضافه کنید.

 

برای خرید کولر گازی باید اندازه فضای خانه و دیگر ویژگی های آن را در نظر بگیرید.

  • اندازه فضا : با محاسبه طول و عرض و ارتفاع اتاق حجم فضا را بدست آورید.

  • نوع اتاق: اتاق خواب، اتاق پذیرایی، هال با پلان باز به همراه آشپزخانه و …

  • اندازه و جهت پنجره ها و درهای شیشه ای: پنجره های بزرگ رو به جنوب و یا غرب گرمای بیشتری در تابستان دریافت خواهند کرد.

  • سایه بان و پرده ها بروی پنجره ها

  • عایق بندی دیوارها و سقف

  • آب و هوای محلی

نیز در تعیین میزان قدرت کولرگازی موثر هستند.

 

برای طبقات دیگر (m2)       |    برای واحدهای زیر پشت بام (m2) |   ظرفیت کولر گازی یا اسپلیت (BTU)
 
 
⭐️ تا ۱۵                                                    ✅ تا ۱۲                                        ۹۰۰۰
 
 
 ⭐️ تا ۲۲                                                    ✅ تا ۱۷                                       ۱۲۰۰۰
 
 
⭐️ تا ۳۵                                                     ✅ تا ۲۵                                       ۱۸۰۰۰
 
 
 ⭐️ تا ۴۵                                                     ✅ تا ۳۴                                       ۲۴۰۰۰ 
 
 
⭐️ تا ۶۴                                                     ✅ تا ۴۵                                      ۳۲۰۰۰
 
 

 

انتخاب تعداد کولر گازی

به طور کلی برای اتاق خواب خرید کولر گازی ۹ تا ۱۲ هزار و  برای منزل مسکونی ۷۰ تا ۱۰۰ متری یک کولرگازی ۲۴ هزار به طور متوسط و معمول مناسب است. هرچند با شرایط آب و هوایی شهر خود این اعداد متفاوت خواهد بود و از تجربه دوستان و آشنایان خود در انتخاب قدرت خنک کنندگی مناسب سوال کنید.

اگر متراژ خانه شما زیاد است تهیه دو یا چند کولرگازی متناسب با فضای اتاق ها بهتر از خرید یک کولرگازی با توان بالا است زیرا جریان هوای خنک با چند پنل داخلی بهتر تامین خواهد شد و همچنین در هزینه های شما صرفه جویی می شود. زیرا برای سرد کردن بخشی از خانه بزرگ تان نیاز ندارید همه اتاق ها را خنک کنید.

با راهنمایی گرفتن از متخصصین نصب کولرگازی در شهر محل زندگی خود می توانید از خرید کولر گازی با توان موردنیاز متراژ منزل خود اطمینان حاصل کنید.

 

رتبه کارایی انرژی (EER) را برای کولرهای گازی مقایسه کنید

کولرگازی ها رتبه انرژی متفاوتی دارند، EER میزان بهره‌وری انرژی الکتریکی (Energy Efficiency Ratio) است . هرچند شاید در نگاه اولیه فکر کنید تفاوت چندانی ندارد که یک کولر گازی درجه A+++ داشته باشد و یا کمتر اما پس از مدتی متوجه میزان هزینه های برق در بلند مدت خواهید شد که توصیه می کنیم برای صرفه جویی در هزینه ها کولر گازی با کارایی بهتر را خریداری کنید.

 

ویژگی های خاص کولرهای گازی را در نظر بگیرید

بعضی از مدل ها ویژگی های خاصی در اختیار خود دارند که قابلیت برنامه ریزی در زمان های مختلف، فیلترهای متفاوت برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و مواد آلرژی زا و … که می توانید در هنگام انتخاب کولرگازی مناسب در نظر بگیرید.

 

از خدمات پس از فروش و ضمانت کولرگازی اطلاعات لازم را کسب کنید

یکی از ویژگی هایی که در بررسی مدل های مختلف باید در نظر بگیرید خدمات پس از فروش و ضمانت شرکت تولید کننده و یا نمایندگی در ایران است. درباره نمایندگی خدمات پس از فروش در شهر محل سکونت خود سوال کنید و از مزایای ضمانت و خدمات پس از فروش کولر گازی اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

کولرگازی با اینورتر یا بدون اینورتر ؟

کولرگازی های با اینورتر، مدل های جدیدتری نسبت به مدل های بدون اینورتر در بازار هستند. در مدل دارای اینورتر دور سرعت کمپرسور متغییر است و برای رسیدن سریعتر به دمای تنظیم شده نیازی به روشن و خاموش شدن چند باره نداشته و باعث خواهد شد که در مصرف برق صرفه جویی بیشتری شود (گفته می شود تا ۶۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود) و همچنین سریعتر به دمای موردنظر اتاق برسید.

در مدل های بدون اینوتر قیمت پایین تری برای کولرگازی می پردازید اما در عوض هزینه برق شما به علت نداشتن اینورتر در بلندمدت بیشتر خواهد شد و این مدل ها کارایی کمتری نسبت به مدل های با اینورتر دارند. زیرا کمپرسور در مدل بدون اینورتر یا با تمام قدرت فعالیت می کند و یا خاموش است و تغییرات سرعت ندارد.

البته باید در نظر بگیرید که در صورت خرابی کولرگازی های اینورتر به علت دیجیتالی بودن هزینه بیشتری برای تعمیرات خواهند داشت و حتما از وجود نمایندگی خدمات پس از فروش و تعمیرات و همچنین گارانتی اطمینان حاصل کنید.

 

مدل های دارای دور معکوس (گرمایش – سرمایش)

در این مدل ها در تابستان هوای خنک و در زمستان هوای گرم خواهید داشت. قیمت در این مدل ها بالاتر خواهد بود و بیشتر برای سرمایش و گرمایش فضاهای بزرگ توجیه اقتصادی در بلند مدت خواهد داشت و اگر گرمایش خانه شما بوسیله سیستم شوفاژ و یا بخاری است خریداری چنین مدل هایی صرفه اقتصادی کمتری خواهد داشت. البته اگر فقط برای چند روز و یا چند هفته نیاز به گرمایش دارید، مدل های با سرمایش و گرمایش مناسب خواهند بود.

به طور کلی برای اکثر خانه ها مدل های با اینورتر و با امکان گرمایش و سرمایش بهترین گزینه خواهد بود.

 

انواع کمپرسور کولر گازی

سه نوع مختلف کمپرسور برای کولرهای گازی در حال حاضر در بازار  وجود دارد، پیستونی، روتاری و اسکرول. اکثر محصولات دارای کمپرسور روتاری هستند، کمپرسور روتاری سر و صدا و مصرف انرژی کمتری نسبت به کمپرسور پیستونی دارد و همچنین از کمپرسور اسکرول ارزان تر است و هرچند که کمپروسور اسکرول بهترین عملکرد را دارد اما به علت قیمت بالا می توان گفت بهترین و پرکاربردترین انتخاب همان کمپرسور روتاری است.

 

طراحی ظاهری کولر گازی 

پس از خرید و نصب کولرگازی چیزی که به چشم می آید نمای ظاهری پنل در خانه شما است. اگر برای معماری و طراحی داخلی دکوراسیون منزل خود اهمیت زیادی قائل می شوید حتما مدل های مختلف را از نزدیک ببینید و از هماهنگی رنگ و طراحی پنل های کولرهای گازی با طراحی منزل خود اطمینان حاصل کنید.در نظر گرفتن زیبایی محصول در کنار عوامل دیگر باعث افزایش رضایت خرید شما خواهد شد.

 

میزان صدا در کولر گازی

میزان صدای کولرگازی از معیارهای انتخاب شما خواهد بود که می توانید در قسمت مشخصات کولرگازی ببینید. میزان صدای بالا برای کولرگازی بسیار آزاردهنده خواهند بود. اما چه میزان صدایی مناسب است؟

میزان صدا که براساس دسیبل مقیاس بندی می شود برای کولرهای گازی در بازه ۲۰ تا ۳۰ دسیبل برای سرعت کم فن کولرگازی و بازه ۴۰ تا ۵۰ دسیبل برای سرعت زیاد فن کولرگازی را خواهید شنید.

 

مقیاس دسیبل (dB) چیست؟

برای آشنایی با مقیاس دسیبل موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

  • ۳۰ دسیبل: سطح صدا در یک خانه ساکت

  • ۵۰ دسیبل: سطح صدا در داخل اتومبیل در حال حرکت

  • ۶۰ دسیبل: سطح صدا در زمان محاوره و گفتگو

  • ۷۰-۸۰ دسیبل: سطح صدا برای جاروبرقی

سایر ویژگی های کولر گازی

در انتخاب کولرگازی معیاری دیگری مانند قدرت پرتاب باد، فیلترهای ضدآلرژی و حسگرهای و حالت های عملکرد مختلف و قابلیت دور کردن مگس و حشرات و بادگردان چند جهته و …. که ویژگی های خاص برای هر برند باشد که در نظر گرفتن آنها باعث افزایش قیمت کولرگازی شما می شود. اگر با دقت بیشتری به مشخصات کولرهای گازی توجه کنید می توانید براساس میزان هزینه خود کولرهای گازی با ویژگی های خاص و بیشتری را در نظر هم بگیرید.

سوالات متداول بهترین مارک کولر گازی کم مصرف ( ایرانی و خارجی ) بررسی و خرید

فروش ویژه