خانه تماس با ما مقالات

بهترین کیبورد کامپیوتر در جهان ( مخصوص تایپ سریع ) ۲۰۲۱

بررسی و ارهنمای خرید بهترین کیبورد کامپیوتر در دنیا

 

بی شک خرید کیبورد کامپیوتر برای کسانی که دائم با کامپیوتر سر و کار دارند یکی از دغدغه های مهم است چرا که کیبورد از عناصر مهم و پر کاربرد در استفاده از یک کامپیوتر است و استفاده از کامپیوتر تا حد زیادی بدون کیبورد امکان پذیر نیست. از همین رو ما در بست رویو بهترین کیبوردهای کامپیوتر را با صفحه بررسی تخصصی و قیمت به روز شده آنها را گرد هم آورده ایم تا شما با مقایسه کیفیت و قیمت آنها، بهترین کیبورد را برای خود انتخاب و خرید نمایید. 

 
 

معرفی بهترین مارک و برند کیبورد های کامپیوتر در سال ۱۴۰۰

 

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
کیبورد و ماوس بی سیم تسکو مدل TKM 7018
کیبورد و ماوس بی سیم تسکو مدل TKM 7018

2
کیبورد تسکو مدل TK 8120N با حروف فارسی
کیبورد تسکو مدل TK 8120N با حروف فارسی

3
کیبورد پی نت مدل kb-100
کیبورد پی نت مدل kb-100

4
کیبورد بیاند مدل BK-7100 RGB
کیبورد بیاند مدل BK-7100 RGB

5
کیبورد و ماوس مخصوص بازی گیم دیاس مدل POSEIDON E1 همراه هدست
کیبورد و ماوس مخصوص بازی گیم دیاس مدل POSEIDON E1 همراه هدست

6
کیبورد بلوتوث تاشو مدل B033
کیبورد بلوتوث تاشو مدل B033

7
کیبورد بیاند مدل BK-2215i با حروف فارسی
کیبورد بیاند مدل BK-2215i با حروف فارسی

8
کیبورد و ماوس بی سیم رپو مدل ۸۰۰۰
کیبورد و ماوس بی سیم رپو مدل ۸۰۰۰

9
کیبورد و ماوس بی سیم مایکرو سافت مدل اسکالپت آرگونومیک دسکتاپ با حروف عربی
کیبورد و ماوس بی سیم مایکرو سافت مدل اسکالپت آرگونومیک دسکتاپ با حروف عربی

بهترین ها

1

کیبورد و ماوس بی سیم تسکو مدل TKM 7018

2

کیبورد تسکو مدل TK 8120N با حروف فارسی

4

کیبورد بیاند مدل BK-7100 RGB

5

کیبورد و ماوس مخصوص بازی گیم دیاس مدل POSEIDON E1 همراه هدست

6

کیبورد بلوتوث تاشو مدل B033

7

کیبورد بیاند مدل BK-2215i با حروف فارسی

8

کیبورد و ماوس بی سیم رپو مدل ۸۰۰۰

9

کیبورد و ماوس بی سیم مایکرو سافت مدل اسکالپت آرگونومیک دسکتاپ با حروف عربی


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

نکات مهم و ضروری در هنگام خرید بهترین کیبورد های کامپیوتر در ایران

 

بی شک خرید کیبورد کامپیوتر برای کسانی که دائم با کامپیوتر سر و کار دارند یکی از دغدغه های مهم است چرا که کیبورد از عناصر مهم و پر کاربرد در استفاده از یک کامپیوتر است و استفاده از کامپیوتر تا حد زیادی بدون کیبورد امکان پذیر نیست.

 

اما چرا باید در خرید کیبورد کامپیوتر دقت کنیم؟

حتی با افزایش کاربران لپ تاپ، نوت بوک و تبلت ها از اهمیت کیبورد ها کاسته نشده است و تولید کنندگان کیبورد روز به روز نمونه های جدیدی با قابلیت های بیشتر و حرفه ای تری ارائه می دهند. به دلیل این که تمامی افراد هنگام کار با کامپیوتر بیشترین استفاده را از کیبورد آن دارند بنابراین در خرید آن نیز باید دقت بسیاری به خرج دهند چرا که انتخاب یک کیبورد نامناسب می تواند برای کاربر مشکلات زیاد و گاهی عوارض جبران ناپذیری را به وجود آورد. همچنین گاهی ممکن است دست به خریدی بزنند که اصلا مناسب استفاده آن ها نباشد برای مثال فرض کنید یک تایپیست کیبوردی را برای خرید انتخاب کند که مناسب گیمر ها است در این صورت چه اتفاقی رخ می دهد؟ عملا کیبورد خریداری شده غیر قابل استفاده خواهد بود و یا استفاده از آن سخت و آزار دهنده می شود.

 

سوال دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که منظور از مشکلات جبران ناپذیر چیست؟

به دلیل تنوع بسیار زیاد کیبورد های موجود در بازار، کاربران اگر اطلاعات دقیقی درباره خرید کیبورد کامپیوتر نداشته باشند قطعا دچار سردرگمی و انتخاب اشتباه می شوند. به این نکته توجه داشته باشید که عوارض ناشی از استفاده از کیبورد های نامناسب به مرور آشکار می شوند و امکان دارد زمانی به آن پی ببرید که به قول معروف کار از کار گذشته است.از جمله این عوارض می توان به درد شانه، مچ و انگشتان اشاره کرد. بیماری که به دلیل استفاده از کیبورد نامناسب می تواند گریبان گیر شما شود، "سندروم مچ دست" است. پس اگر می خواهید در هنگام خرید کیبورد کامپیوتر دچار مشکلات ذکر شده نشوید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید، در ادامه تمام نکات مهم در خرید کیبورد کامپیوتر را بیان می کنیم.

 

۱۰ برندی که معرفی شد جزو محبوب ترین و پر تقاضا ترین محصولات با قیمت های مناسب هستند. حال با توجه به توضیحات جامع و کاربردی که در این مقاله به شما ارائه شد می توانید طبق سلیقه، بر اساس کار خود و هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید یکی از این برند های معتبر را برای خرید انتخاب کنید. البته هر کدام از برند های معرفی شده دارای مدل های بسیار متنوع و متفاوت و همچنین بسیار کاربر پسند دیگری نیز هستند و شما می توانید با تحقیق درباره هرکدام و رعایت نکات ذکر شده، براساس نیاز خود بهترین خرید را انجام دهید.

 

 

  • کیبورد را مطابق با اموری که می خواهید انجام دهید انتخاب کنید

 

شما قبل از این که برای خرید کیبورد کامپیوتر اقدام کنید باید این سوال را از خود بپرسید که “من کیبورد را برای انجام چه کاری می خواهم؟” مسلما تفاوت زیادی در کیبورد های مناسب تایپیست ها و گیمر ها وجود دارد. پس با مشخص نمودن حوضه فعالیتتان با کیبورد نیمی از راه را رفته اید.

اگر از کیبورد تنها در موارد ساده و روزمره مانند تایپ استفاده می کنید پس به سراغ کیبورد هایی با قیمت پایین بروید. اما اگر از کیبوردتان انتظاری بیش از یک تایپ ساده را دارید مانند استفاده در بازی های کامپیوتری و یا انجام امور گرافیکی پس نمونه های حرفه ای کیبورد پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. یک کیبورد حرفه ای علاوه بر داشتن دکمه های معمولی دارای کلید های اضافی مانند کلید های کنترل مدیا پلیر، صدا، اجرای برنامه ها و… است.

پس در نتیجه باید به این گزینه بسیار دقت شود چرا که اگر بدانید کیبورد را برای استفاده در چه زمینه ای می خواهید هم به راحتی می توانید انتخابی مناسب داشته باشید و هم از به وجود آمدن هزینه های غیر ضروری جلوگیری کنید.

 

 

 

توجه به آرگونومیک بودن در خرید کیبورد کامپیوتر

 

شما وقتی قصد خرید کیبورد کامپیوتر را دارید به دلیل اینکه ساعت های زیادی در روز را ممکن است با آن کار کنید پس در نتیجه اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که باید کیبوردی را انتخاب کنید که به هنگام استفاده در زمینه مورد نظر، احساس خوبی به شما بدهد و باعث خستگی و یا بروز عوارضی در بدن شما نشود و کاملا با ساختار بدن سازگار باشد که در اصطلاح به آن آرگونومیک بودن کیبورد می گویند.

کیبورد هایی را انتخاب کنید که شیب و ارتفاعشان قابل تنظیم باشد. بهتر است کیبوردی را انتخاب کنید که لبه ای برای قرار گیری مچ دست داشته باشد (البته این قسمت را می توان به صورت جداگانه نیز خریداری کنید). در انتخاب کیبورد مناسب تعداد کلید ها مهم نیست بلکه تعداد کلید های میانبر و کلید های کنترلی مهم است که هر چه بیشتر باشد می تواند به کار شما سرعت بیشتری ببخشد.

 

 

 

بی سیم بودن یا سیم دار بودن کیبورد

 

کسانی که می خواهند کیبورد هایی دست و پا گیر نداشته باشند می توانند از نوع بی سیم آن استفاده کنند البته به این نکته نیز توجه شود که کیبرد های سیم دار سرعت بالاتری نسبت به کیبورد های بی سیم دارند.

 

 

 

نور پس زمینه در کیبورد های کامپیوتر برای تایپ سریع

 

اگر شما عادت دارید در تاریکی مشغول به کار باشید پس توجه به این نکته ضروری است. در هر دو نوع کیبورد (بی سیم و باسیم) طرح های با نور پس زمینه وجود دارد.

 

 

 

بررسی دکمه های جانبی کیبورد بر اساس نیاز خود

 

در کیبورد هایی که هر کدام برای کار خاصی طراحی شده اند دکمه های اضافی برای ارسال برنامه ها، تنظیمات و امکانات جانبی وجود دارد که شما بسته به نیاز خود باید کیبوردی را انتخاب کنید که دکمه های جانبی مناسب با کار شما را داشته باشد و به انجام کار های شما سرعت ببخشد. به عنوان مثال در برخی از کیبورد ها اعداد و کیبورد ماشین حساب وجود ندارد اما وجود چنین دکمه هایی برای شخصی که امور مالی و حسابداری انجام می دهد کاملا ضروری است و یا اگر کسانی که دوست دارند کیبورد کوچک تر داشته باشند و نیازی به کلید های ماشین حساب ندارند می توانند بر اساس سلیقه خود کیبورد هایی را انتخاب کنند که این کلید ها را ندارد.

 

 

 

قابل حمل بودن کیبورد های کامپیوتر

 

اگر می خواهید کیبوردی را انتخاب کنید که حمل آن آسان باشد، اخیرا کیبورد هایی از جنس پلاستیک به بازار عرضه شده اند که قابلیت تا شدن به هر شکل دلخواهی را دارند.

 

 

قیمت کیبورد های کامپیوتر

 

از دیگر نکاتی که همواره در تمامی خرید ها از جمله خرید کیبورد کامپیوتر مورد نظر افراد است قیمت آن است. با توجه به قابلیت های هر کیبورد قیمت آن نیز متفاوت است در نتیجه هر چه قابلیت کیبورد زیاد باشد به همان میزان نیز افزایش قیمت خواهد داشت. شما باید کیبوردی را انتخاب کنید که بسته به نیاز هایی که دارید، قیمت مناسبی داشته باشید پس تا می توانید هوشمندانه عمل کنید و برای چیزی که صرفا امکانات بیشتری دارد اما به دردتان نمی خورد هزینه اضافی و بیهوده نکنید.

 

 

 

کیبورد های کامپیوتر برای ۳ دسته خاص

 

کیبورد ها با توجه به کاربرانی که از آن ها استفاده می کنند در ۳ گروه قرار داده می شوند که عبارتند از:

  • کیبورد کاربران حرفه ای

این کیبورد ها برای استفاده گیمر ها و کاربرانی است که به کیبورد هایی نیاز دارند که دارای کلید های خاص و مقاوم باشد. کیبورد های حرفه ای به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. کیبورد های بازی

  2. کیبورد های مدیا پلیر

  • کیبورد کاربران نیمه حرفه ای

این نوع از کیبورد ها با کیبورد های معمولی کمی تفاوت دارند و توسط افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که به کیبورد هایی کمی پیشرفته تر از کیبورد های معمولی نیاز دارند.

 

  • کاربران معمولی

این نوع از کیبورد ها آن دسته از کیبورد ها هستند که اکثرا با آن ها سر و کار داریم و کیبورد های پیش فرض کامپیوتر ها و لپتاپ ها در حین خرید هستند و اکثرا در همه خانه ها و ادارات برای انجام کار های معمولی و روزمره مورد استفاده قرار می گیرند.

 

 

 

کیبورد های کامپیوتر سیم دار

 

اطلاع دارید که هنگام خرید کیبورد کامپیوتر بسیاری از کاربران به دلیل ارزان بودن برخی از مدل های این نوع کیبورد به سراغ این نوع کیبورد می روند و می توان گفت از پر طرفدار ترین کیبورد ها در بین ما ایرانیان است. این کیبورد ها دارای کلید های ساده ای برای موسیقی، وب و میانبر هایی برای بعضی از برنامه ها هستند.

 

مزایای کیبورد های کامپیوتر

  • دارای قیمتی مناسب و ارزان تر نسبت به انواع دیگر

  • دارای تنوع بسیار زیاد در قیمت کیبورد ها: حتی کسانی که می خواهند هزینه بسیار پایینی را به خرید کیبورد کامپیوتر اختصاص دهند نیز می توانند کیبوردی مناسب مطابق با سلیقه خود پیدا کنند.

  • رایج ترین نوع کیبورد در ادارات و منازل

  • قابل استفاده برای همه زمینه ها البته در سطح کاربران معمولی

 

معایب کیبورد های کامپیوتری با سیم

  • امکان اتصالی کردن سیم آن بعد از مدتی

  • ممکن است بعد از مدت ها دکمه آن جابه جا شود و کار نکند و همچنین ممکن است به سختی فشرده شود.

 

نکته ۱: توجه داشته باشید که به وجود آمدن چنین مشکلاتی به نوع، قیمت و همچنین میزان مواظبت شما از کیبورد نیز بستگی دارد.

نکته ۲: توصیه ما به شما این است که اگر دارای توان مالی بالاتری هستید مدل های بالا تر را برا خرید انتخاب کنید تا طول عمر بالایی داشته باشد و همچنین در طول استفاده دچار مشکلات کمتری شوید.

 

 

 

کیبورد های کامپیوتری بی سیم (وایرلس)

 

مانند هر وسیله ی دیگری که امروزه بیشتر نمونه های بی سیم آن ها تولید می شود و مورد استقبال قرار می گیرند، کیبورد ها نیز از این قاعده مستثنا نبوده و نمونه های بی سیمی آن ها نیز تولید شده اند که مانند ماوس های بی سیم عمل می کنند به این  گونه که قطعه ای بسیار کوچک مانند فلش به پورت کامپیوتر وصل می شود و سیگنال هایی که از طریق کیبورد ارسال می شود را دریافت می کند. از طریق باطری انرژی مورد نیاز این نوع کیبورد ها تامین می شود. اگر شما شخصی هستید که عادت دارید با فاصله زیادی از مانیتور کار کنید و یا می خواهید هنگام کار به راحتی بنشینید و یا سیم های کیبورد برایتان دست و پا گیر است می توانید این نوع کیبورد را برای خرید انتخاب کنید. معمولا این نوع از کیبورد ها به همراه ماوس مخصوص به فروش می رسند.

 

مزایای کیبورد های کامپیوتر بی سیم

  • آزادی عمل بیشتری به کاربر می دهند.

  • کارایی بالا

  • دارای امکانات بیشتر در مدل های بالا

 

معایب کیبورد های کامپیوتر بی سیم

  • قیمت بسیار بالا

  • مناسب برای گیمر ها و کاربران حرفه ای

  • باعث ایجاد نویز در سایر دستگاه های وایرلسی مجاور خود می شوند.

  • فقط تا یک فاصله مکانی خاص فرکانس های کیبورد برای پرتو افکن قابل دریافت است.

  • قیمت کیبورد های آرگونومیک بی سیم بسیار گران تر از کیبورد های باسیم و آرگونومیک است.

 

 

 

انواع کیبورد های بی سیم برای کامپیوتر

 

  1. کیبورد های لیزری

  2. کیبورد های شیشه ای

  3. کیبورد های ژله ای

 

 

 

  • کیبورد های کامپیوتر ، نوع لیزری

 

مطمئنا تا به حال درباره تکنولوژی کیبورد های لیزری خبر های زیادی به گوشتان خورده است. در چنین کیبورد هایی تصویری لیزری از یک کیبورد مجازی توسط یک دوربین و یا پرتو افکن بر روی صفحه ای صاف ساتر می شود. پس از آن حرکت انگشتان نیز به وسیله یک سنسور در پرتو افکن دریافت شده و توسط برنامه ای مختصات هایی که به عنوان کلید ها وارد می شود را به کاراکتر و یا عملی مشخص تبدیل می کند.

 

معایب کیبورد های کامپیوتر ، نوع لیزری

 

در کیبورد های لیزری به دلیل اینکه در هنگام تایپ و استفاده هیچ دکمه ای فشرده نمی شود و همچنین تصویر سازی روی صفحه صاف انجام می شود، کاربران چنین کیبورد هایی اغلب دچار ناراحتی های فزاینده ای در ناحیه ی انگشتان و مچ دست خود می شوند.

 

 

 

  • کیبورد های کامپیوتری ، نوع شیشه ای

 

این کیبورد ها از صفحه ای شیشه ای و آینه ای مانند تشکیل شده اند و لمسی است.قابل ذکر است که به دلیل محدودیت هایی که این کیبورد در هنگام استفاده ایجاد می کند تعداد معدودی از افراد از چنین کیبورد هایی استفاده می کنند. این کیبورد ها توسط افرادی انتخاب می شود که اصلی ترین فاکتور آن ها زیبایی است و به بیان دیگر  این کاربران عملکرد را فدای زیبایی می کنند.

 

مزایای کیبورد های شیشه ای

  • زیبایی منحصر به فرد

  • به دلیل عدم وجود شیار برای دکمه ها جای نگرانی برای رفتن گرد و غبار بین دکمه ها نیست.

 

معایب کیبورد های کامپیوتری شیشه ای 

  • مناسب نبودن برای تایپ: این کیبورد برای تایپیست ها اصلا مناسب نیست و دائم باید در حین تایپ به صفحه شیشه ای نگا کنند.

  • هنگام استفاده از این کیبورد ها نمی توان به دست ها استراحت داد و زمانی که تایپی صورت نمی گیرد باید دست ها را در هوا نگه داشت و از تماس با سطح شیشه ای خودداری کرد.

  • به دلیل شیشه ای بودن صفحه، جای انگشتان روی آن باقی می ماند و این امر بسیار آزار دهنده است و کاربر دائم باید سطح شیشه ای را با دستمال مخصوص تمیز کند.

  • افتادن خش روی صفحه به دلیل استفاده مداوم، زیبایی کیبورد را از بین می برد.

 

 

 

 

  • کیبورد های کامپیوتر نوع ژله ای

 

همانطور که از نام آن پیدا است این کیبورد ها مانند ژله نرم بوده و به راحتی قابل تا شدن و قابل حمل هستند. نکته جالب درباره این کیبورد ها این است که در برابر رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند.

 

مزایای کیبورد های کامپیوتر ژله ای

  • مقاوم در برابر رطوبت

  • قابل شستشو

  • انعطاف پذیری بالا و تطبیق با سطوح ناهموار

  • حمل آسان

 

سوالات متداول بهترین کیبورد کامپیوتر در جهان ( مخصوص تایپ سریع ) ۲۰۲۱

فروش ویژه